GOLEM


Broj stranica: 303
Žanr: Klasik



Ovaj roman može se opisati jednom reči: neverovatno! Napisan 1915. godine, a ipak prevazilazi sve granice svog vremena. Mistično, zapetljano i zanimljivo delo ( sa divnim koricama ) koje sigurno vredi pročitati. Doduše, ne bih ga preporučila svima. Smatram da je namenjen za nešto malo ozbiljniju publiku ili bar onu koja to želi da postane.




Delo sam prvi put uzela u ruke razgledajući police u knjižari. Privukla me je korica, a zatim i kratak opis na poleđini. Priča se odvija u Pragu, u jevrejskoj četvrti. Kao neko ko je posetio Prag tokom maturske ekskurzije i poneo divna sećanja i slike iz zlatnog grada, morala sam da vidim o čemu je reč. Veliki plus je bio taj što sam čula priču o Golemu, divu koji je stvoren od ruke alhemičara sa ciljem da čuva jevrejsku četvrt u ta davna vremena.


Priča je ispočetka nejasna i to nekih dobrih 50-60 stranica, ali sa daljim čitanjem stvari postaju jasnije. Iako, mislim da je to i bila zamisao pisca, provela sam dosta vremena prolazeći kroz te stranice. U jednom trenutku sam čak i pomislila da odustanem od čitanja, ali nisam i sada mi je drago zbog toga. Kada dođete do samog kraja priča vam je u potpunosti jasna i prve stranice dobijaju smisao.


Stil pisanja je odličan, a rečenice su savršene. Delo ima neverovatnu strukturu, a svaka reč ima određeno značenje i razlog zbog kog stoji baš na tom mestu u rečenici. Mislim da upravo ta struktura i pažljivo odabrane reči daju ovom delu tu notu savršenosti.


Kao što sam na početku rekla, ovo delo nije za svakoga. Prve stranice su zaista nejasne i ako njih uspete pregurati i doći do zadnjeg poglavlja shvatićete da ste  sve vreme čitali jednu veoma dobru knjigu, iako vam na početku nije izgledalo tako.


PS.

1920. godine izašao je film Der Golem, inspirisan ovim romanom. Film je crno-beli i bez zvuka ( kao što su bili svi filmovi iz tog vremena ). Ukoliko volite takvu vrstu filmova, preporučujem vam da pogledate. 


Vaš,

2 komentara

  1. Možeš li, molim te, da uvedeš opciju ,,Čitaoci", gde se može u tvoj blog učlaniti, jer će mi biti mnogo zgodnije da preko blogger fida vidim kad objavljuješ postove ☺

    OdgovoriIzbriši